Månadens FM-profil – Karima Halldén
Månadens FM-profil handlar om att vi på IFMA vill lyfta fram de som gör det lilla extra för branschen och som vi alla kan ta lärdom och inspireras av. Det är av stor vikt att uppmärksamma de personer som jobbar dagligen för ett bättre samhälle och ett bättre arbetsklimat.
Denna månad nominerade Telia en person de vill uppmärksamma för sitt fina arbete. Månadens FM-profil är Karima Halldén, sitechef på Coor!
”Karima gör ett fantastiskt arbete och inspirerar sina medarbetare till att ständigt komma med nya idéer och förbättringar och har ett mycket bra kundbemötande” säger Marie Andersson på Telia Real Estate.
Karima berättade att det bästa med hennes jobb är människorna, både medarbetarna och kunderna. Att se medarbetare växa och bli tryggare i sin roll är otroligt tillfredställande enligt Karima. ”Det är viktigt att skapa en vi-känsla tillsammans med sina medarbetare”. ”Alla medarbetare ska känna sig sedda, hörda och betydelsefulla oavsett position” säger Karima och berättade att hon använder sig av ett coachande och engagerat ledarskap för att uppnå detta – genom att ge medarbetare eget ansvar och möjligheten till att själva få vara med och påverka leveransen.
Hon poängterade även vikten av att ge feedback och beröm för att bevara motivationen hos sina medarbetare.
Karima brinner för service och värdskap och försöker att hela tiden känna av kundens behov och önskemål tillsammans med sina medarbetare. ”Vi går där kunden går, men ligger gärna steget före, för att kunna leverera bästa möjliga service” Kundrelationerna är A och O inom FM-branschen enligt Karima.
För att leverera bra service krävs att personalen inte bara har rätt förutsättningar och verktyg men också att de trivs och har kul på jobbet. ”Allt hänger ihop, medarbetarna är grunden – en nöjd medarbetare som förstår leveransen, sitt uppdrag och känner sig delaktig kommer att göra det lilla extra vilket leder till nöjdare kunder” säger Karima.
IFMA frågade Karima om vad hennes största lärdom inom FM-branschen har varit och om hon har några tips till andra personer inom samma bransch. ”Lita på din egen förmåga, våga utmana gamla sanningar och var inte rädd för förändring. Det är också viktigt att vara lyhörd och prestigelös i sin roll och vilja lära känna kunden på djupet och alltid tänka på hur man kan göra kundens vardag enklare”.
IFMA gratulerar Karima till utnämningen som Månadens FM-profil!