Digitalt ljudkaos på kontoret?

Digitalt ljudkaos på kontoret?

Vi är många som gått tillbaka till kontoret efter distansjobbet under pandemin – och som nu inte får arbetsro.
Men måste det vara så? Naturligtvis inte.

Trenderna är solklara:

  • Digitala möten har blivit det nya svarta:
    – Jakten på tysta rum intensifieras och ljudalstringen i öppna ytor ökar.
  • Samtidigt är medarbetare nu mer känsliga för ljudstörningar efter att ha jobbat hemma under pandemin.
  • Många företag tänker dessutom göra kontoren till ”sociala mötespunkter”.
  • Men rekordhög efterfrågan på små rumslösningar visar något helt annat: Arbetsro och störfrihet efterfrågas mer än någonsin!

 

Hur ska vi navigera denna ”perfekta storm”?

Ska medarbetare enbart få välja på ”absolut störfrihet” i ett litet rum eller acceptera ”det galna ljudkaoset” i de öppna ytorna?
Naturligtvis inte – Medarbetarna måste ju få grundläggande arbetsro i alla ytor! Men hur ska man fixa för det nu med alla digital samverkan? Och vad finns det för lösningar?

Föreläsning: SÅ FIXAR DU ARBETSRON PÅ KONTORET POST COVID

Det här är ett brännande ämne. Därför har vi bjudit in arbetsro- och ljudspecialisten Joakim Scholander från Strategisk Akustik att tala om hur man kan lösa utmaningarna med arbetsron kontoren står inför idag.
Han kommer tala om ljud och arbetsro så att alla förstår och du kommer få höra:

Den dyra fälla de flesta företag går i just nu

✅ Hur du skapar optimerade platser för digitala möten till 1/8 av kostnaden för ett rum.

✅ Det oväntade sättet som ger ökad tillgänglighet i kontorets befintliga rum

✅ Hur du enkelt skiljer ut vilka digitala möten som måste genomföras i rum – och vilka som absolut inte ska det.

✅ Och som bonus får du tre tips som garanterar hög kvalitet på både ljud och bild i dina digitala möten.

Så missa inte detta tillfälle att höra det absolut senaste om hur du optimerar arbetsron och ljudmiljöerna i alla dina ytor.

Datum: 18 november
Tid: 08.05 – 08.50
Plats: Online via teams