Sodexo har verksamhet i 53 länder och varje dag tar runt 100 miljoner människor del av våra servicetjänster inom till exempel: Måltider, FM, hjälpmedel, medarbetarförmåner och hushållsnära tjänster.

Vår expertis är att förstå och anpassa våra servicetjänster efter krav och behov. Den senaste tidens förändringar har ökat kundernas behov av tekniska innovationer, flexibilitet och nya affärsmodeller. För att bättre förstå chefers och arbetstagares förväntningar har vi regelbundet undersökt tjänstemännens syn på den nya hybrida verkligheten. Anpassade servicetjänster hjälper våra kunder att attrahera och behålla personal.

Att utföra våra tjänster på ett hållbart sätt har varit en självklarhet sedan 1966 då fransmannen Pierre Bellon startade bolaget. Många, både medarbetare och kunder, söker sig till oss just av den anledningen. Medarbetarna får schyssta villkor och bra förutsättningar att utföra sitt arbete och i samarbete med kunder och leverantörer är vi fast beslutna om att fortsätta vara ledande i vår bransch när det gäller klimatomställningen. Sodexo har åtagit sig att minska sina koldioxidutsläpp med 34 procent fram till 2025 (jämfört med 2017).

För att nå de nödvändiga målen krävs en omställning. 2011 påbörjade vi kampen mot matsvinnet och den kampen fortsätter. Men även det som hamnar i magen på våra gäster påverkar klimatet och det är därför viktigt att vi som professionella matlagare tar ansvar för det vi serverar. Alla rätter klimatberäknas och för att även gästerna ska ha möjlighet att göra medvetna val redovisas maträtternas koldioxidavtryck på menyerna.

Läs gärna mer om hur vi gör för att leva upp till våra medarbetares, kunders, leverantörers, konsumenters och aktieägares förväntningar på att vår tillväxt ska bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma.