12 december 2023
IFMA partner

Ny guldpartner: Essity – en mångsidig leverantör av hygienprodukter

Essity – en mångsidig leverantör av hygienprodukter

Essity, ett av världens globalt ledande hygien- och hälsobolag, är ny guldpartner till IFMA Sverige. De flesta Facility Managers känner säkert till ett eller flera av koncernens varumärken, som är en viktig del av vardagen på våra arbetsplatser. Essity har omkring 48 000 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq-börsen i Stockholm.

”Essity ökar människors välbefinnande genom sina produkter och tjänster. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Actimove, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, TOM Organic, Tempo, Vinda och Zewa. Essity bryter barriärer för ökat välbefinnande och bidrar till ett hälsosamt, hållbart och cirkulärt samhälle,” berättar Helena Taghizadeh, Customer Success Manager på Essity.

”Facility Managers kan ha nytta av många olika produkter och tjänster från oss, särskilt när det gäller att hantera och underhålla faciliteter men också för att säkerställa renlighet och hygien samt främja hållbarhet. Utöver att vi tillverkar toalettpapper, pappershanddukar, tvål och sanitetsprodukter, så ligger vi i framkant när det kommer till hållbara innovationer,” förklarar Helena.

Essity är ett företag som ligger steget före när det kommer till att omvandla professionella hygienprodukter från en linjär till en cirkulär marknad. Många känner till tjänster som Tork PaperCircle och Tork Vision Städning, som kan hjälpa Facility Managers att minska företagens miljöpåverkan och samtidigt effektivisera lokalvården med hjälp av datadriven städning.

”FM-tjänsterna är en viktig del i utvecklingen av framtidens lösningar för arbetsplatsernas hygien. Genom att förstå behoven men också omvärldens krav kan vi tillsammans arbeta fram innovationer för att arbeta smartare och mer hållbart. Med Tork Vision Städning genereras t.ex. operativa besparingar med hjälp av data och analys.”

 

Essity och IFMA

 

”Essity deltog på NWP den 7:e november, vilket vi tyckte var väldigt bra arrangerat! Vi kommer vara med fler gånger och vi deltar gärna i framtida paneldiskussioner. Utöver det så är vi med på era kvartalsmöten. Vi vill kommunicera på bästa möjliga sätt med medlemmarna och dela med oss av vår expertis inom FM. Detta kan vara via era nyhetsbrev, konferenser, seminarier eller till och med genom inbjudan till våra innovationsträffar,” säger Helena.

Essity har varit partner till IFMA i många år på global nivå, men ser det som oerhört viktigt att också vara det på lokal nivå i Sverige. För Essity är det en självklarhet att finnas där den främsta målgruppen befinner sig för att ständigt hålla uppdaterade kring behovet på marknaden och att på så sätt kunna fortsätta  att utveckla framtidens hållbara lösningar.

”Vi ser fram emot ett ökat engagemang med IFMA och är glada över partnerskapet vi ingått,” avslutar Helena.